Звіт директора гімназії

(2016 - 2017 навчальний рік)

 

Навчально-виховний процес у Рівненській гімназії "Гармонія" спрямований на створення умов для реалізації державної політики у сфері освіти згідно із ст. 53 Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», закону України № 2442–VІ «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу, Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти», «Державного стандарту початкової освіти», «Положення про загальноосвітній навчальний заклад», власного Статуту та інших нормативних документів, що не суперечать законодавству України в галузі освіти.

  На кожному ступені навчання педагогічним колективом закладу забезпечується реалізація нових державних стандартів, здійснюється теоретична і практична підготовка з предметів навчального плану з метою максимального розвитку інтелекту, загальної культури, творчих можливостей, фізичного й морального здоров'я учнів.

У 2016 - 2017 навчальному році в школі навчалося 723 учнів у 26 класах. Середня наповнюваність класів - 28 учнів.

За результатами аналізу навчальних досягнень 2016 – 2017 навчальний рік із високим рівнем закінчило: 1-4 класи – 56 учнів (14 %), 5-9 класи 33 учні (12 %), 10-11 класи 8 учнів (12 %);  на достатньому рівні – 1-4 класи – 147 учнів (38 %), 5-9 класи 96 учні (36 %), 10-11 класи 26 учнів (39 %). 85 учнів 2-10х класів нагороджені Похвальним листом за високі досягнення у навчанні та 19 учнів 11го класу нагороджені Похвальною грамотою за особливі успіхи окремих предметів.

Свідоцтво з відзнакою отримали дев’ять учнів 9х класів. За результатами навчальних досягнень ДПА за освітній рівень, проведеної у формі ЗНО з української мови у 2017 році, 17 одинадцятикласників отримали бал високого рівня та 16 учнів мають достатній рівень з української мови, з істроії України – 4 учні високого рівня та 12 учнів достатнього рівня, 7 учнів мають високий рівень та 4 учні отримали достатній рівень з математики, з англійської мови – 5 учнів отримали високий бал та 11 учнів мають достатній рівень. Якобчук Ярослава Анатоліївна - випускниця 2017 року, нагороджені Золотою медаллю «За високі досягнення у навчанні» та Крижик Анастасія Олександрівна - випускниця 2017 року, нагороджені Срібною медаллю «За високі досягнення у навчанні».

Адміністрація школи постійно тримає на контролі питання наступності навчання та виховання учнів у 1-х, 5-х, 10-х класах. Ця проблема була розглянута на спільних засіданнях методичних об’єднань учителів початкових класів та вчителів-предметників, нарадах при директору. З питання адаптації учнів 1-х та 5-х класів були проведені психолого - педагогічні консиліуми.

У 2016 – 2017 навчальному році школа була забезпечена штатними педагогічними працівниками на 100%, працювало 82 педагогічних працівника. 16 вчителів пройшли курсову підготовку в РОІППО, 16 педагогів пройшли атестацію.

Адміністрацією постійно проводились консультації та спільний розгляд питань із такими структурними підрозділами закладу, як Рада школи, Рада сприяння закладу, профспілковий комітет, методична рада.

 

Методична робота у закладі носила системний характер, проводилась із дотриманням тематичної єдності та оптимального співвідношення колективних, індивідуальних та групових форм роботи форм роботи, які ґрунтувалися на диференційованому підході до вдосконалення професійної компетентності вчителів та були спрямовані на завершення реалізації науково-методичної проблеми «Формування корпоративної культури навчального закладу».

З метою зростання фахової майстерності вчителів, підвищення професійного рівня молодих спеціалістів, творчого вирішення педагогічних завдань і проблем закладу, скоординованості дій учителів-предметників була організована робота семи шкільних методичних об'єднань.

Адміністрація школи всіляко підтримує і заохочує творчий пошук та креативність учителів, їхню ініціативу, інноваційні підходи до навчального процесу. Методичні заходи, заплановані на 2016-2017 навчальний рік, реалізовано повністю.

З метою створення чіткої системи навчання обдарованих дітей, сприяння розвитку духовно-емоційних і розумових здібностей у школі успішно реалізується Програма «Юне обдарування».

У цьому навчальному році 31 учнів стали призерами ІІ етапу, 3 учні є переможцями ІІІ етапу та 2 учні  ІV етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів.  Упродовж декількох років поспіль виборює перші місця у ІІІ та ІV етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад із навчальних предметів: із французької мови Луцик Карина, учениця 10 класу. 15 учнів закладу стали переможцями ІІ етапу захисту науково-дослідницьких робіт МАН та 2 учні стали переможцями ІІІ етапу захисту науково-дослідницьких робіт МАН. Переможцями ІІ етапу міської олімпіади «КРОК»  стали: учениця 6-Б класу, Мазепа Софія, яка посіла ІІ місце з української мови та літератури, та учень 5-А класу здобув ІІІ місце з математики.

Стабільною залишилася результативність участі учнів у ІІ етапі Всеукраїнського конкурсу учнівської творчості, присвяченого Шевченківським дням, під гаслом «Об’єднаймося ж, брати мої». Так учні Антонюк-Кисіль Володимир, Ничик Олександр та Морозов Данило, посіли І місце у номінації «Історія України та державотворення» (учитель Пилипович Т.В.). У номінації «Образотворче мистецтво» учні здобули: Молявчик Анастасія ІІІ місце, Юрах Поліна І місце та Кирик Ніна ІІ місце (учитель Ульянюк О.О.). У номінації «Декоративно-прикладне митецтво» учениця 8-А класу виборола І місце. Учні закладу постійно посідають призові місця у Міжнародному мовно-літературному конкурсі імені Т.Г.Шевченка, Міжнародному конкурсі імені П. Яцика. Смоляр Станіслав, учень 4-А класу, посів ІІ місце конкурсу-олімпіади «Юне обдарування» з англійської мови, Переможцями ІІ етапу олімпіади  «Юне обдарування – 2017» стали учні 4-х класів: Соколовська Таїсія І місце у номінації «Українська мова», Комончук Анна І місце у номінації «Природознавство», ІІІ місце у номінації «Математика». Мельничук Аліна здобула І місце у Всеукраїнській олімпіаді "Юні знавці Біблії" (учитель Розумна І.К.)

Традиційно, учні закладу виборюють почесні призові місця у конкурсах природничо-екологічного спрямування «Геліантус», «Колосок», Міжнародних конкурсах з математики «Кенгуру» та з фізики «Левеня». Учні закладу посіли ІІІ місце в турнірах «Юних економістів», ІІІ місце - «Юних географів», ІІ місце – «Юних біологів».

         Учні закладу є переможцями міської виставки-конкурсу декоративно-ужиткового і образотворчого мистецтва «Знай і люби свій край!» та міського фестивалю-конкурсу шкільних театральних колективів. Команда закладу взяла участь у змаганнях серед санітарних постів шкіл міста Рівного.

 Упродовж 2016-2017 н.р. продовжив свою діяльність шкільний Європейський клуб «Euro Kids», (координатор Малюта К.Ю.). Учень 10 го класу Красько Григорій посів ІІІ місце у Європейській олімпіаді. Учениця 9-Б класу Радчук Наталія здобула ІІІ місце у конкурсі малюнків «Європа очима дітей».

Виховна діяльність закладу у 2016-2017 н.р. здійснювалась через роботу класних керівників в класних колективах, на загальношкільному рівні під час проведення позакласних і позашкільних заходів, залучення учнів до участі у конкурсах, через роботу учнівського самоврядування, діяльності гуртків, була спрямована на оптимізацію виховного процесу, реалізацію змісту та завдань виховної системи школи, на органічне поєднання організаційно-педагогічної, сімейно-родинної, національно-культурної, спортивно-оздоровчої та просвітницької діяльності вчителів, батьків, учнів, громадськості. Дирекція школи сприяла побудові виховного процесу на засадах партнерства, суб’єктивної взаємодії, глибокої його відкритості.

 

З метою реалізації проблемної теми було передбачено розв’язання цілого комплексу взаємопов’язаних між собою завдань та виховних заходів. Упродовж року було проведено:

  • Рольові ігри «Вивчаймо Правила дорожнього руху»
  • Акція «Турбота» (збір овочів для людей похилого віку)
  • Інтелектуальні ігри « Що? Де? Коли?”
  • Свято врожаю у початковій школі «Щедрі дари Осені»
  • Загальношкільний конкурс „Червона калина”
  • Шоу краси у початковій школі „Панна Осінь”
  • Загальношкільний шоу-концерт «Х таланти»
  • Спортивне  свято  „Ну-мо, козачата!” для учнів 4 класів.
  • Виставка  малюнків  „Тобі,  Україно,  наша  творчість”.
  • Усний журнал  з використанням мультимедійних технологій «Скорботні жнива України», в рамках Всеукраїнської акції «Колосок пам’яті».
  • Фестиваль  агітбригад  „ Шкідливі  звички, до чого це  веде ? ”
  • Конкурс агітбригад  6 класів „За здоровий спосіб життя”.
  • Виховний захід до Дня пам’яті про Крутянські події
  • Конкурс української казки (1-4 класи)
  • До  міжнародного  дня  рідної  мови «Русинський змаг»
  • Конкурс  „Міс  Весна-2017”
  • Тиждень гімназії
  • Благодійний аукціон

У рамках поставлених завдань проводились виховні години, тематичні лінійки, інформаційні п’ятихвилинки, присвячені історичним подіям, пам’ятним датам, основним датам народного календаря, Дню партизанської слави, Дню українського козацтва, свята Покрови, Дню української писемності та мови, Міжнародному дню толерантності, Дню пам’яті жертв голодомору, Дню Збройних Сил України, Дню прав людини; циклу новорічно-різдвяних свят, Дню Соборності України, Дню пам’яті героїв, що полягли під Крутами, Великоднім святам, Дню Чорнобильської трагедії, Дню Перемоги, Дню матері, Міжнародному дню сім’ї, Дню слов’янської писемності і мови. Всі ці заходи мали велике виховне та пізнавальне значення: збагачували пізнавальний досвід учнів, сприяли розширенню їх кругозору, вихованню у дітей національної свідомості та гідності, формуванню рис громадянина України та активної життєвої позиції.

Результативність проведених виховних заходів, акцій, тематичних місячників аналізувались на інструктивно-методичних нарадах класоводів та класних керівників, на загальношкільних учнівських лінійках, на нарадах при директору.

Одним із головних завдань виховної роботи гімназії є розвиток творчих здібностей учнів. З цією метою у гімназії була організована робота гуртків різноманітного спрямування. Всі гуртки користувалися великою популярністю серед учнів особливо початкової школи. Активними учасниками загальношкільних свят були вихованці хору «Зернятка» (кер. Опанасець І. С.),  «Студія образотворчого мистецтва» (кер. Ульянюк О. О.), драматичного гуртка «Дитячий театр» (кер. Процюк О. В.), хореографічних  (кер. Рогач О.Ю.), «Молодіжний клуб» (кер. Пилипович Т. В.) Всі вищеназвані гуртки упродовж року брали участь у міських та обласних  конкурсах, здобуваючи призові місця.

З метою активізації діяльності щодо вирішення проблем охорони дитинства, соціального захисту дітей-сиріт, напівсиріт, дітей-інвалідів суттєвого значення надавалося організації благодійної діяльності у гімназії Упродовж року учні школи збирали кошти, які використовувалися на подарунки до свят для дітей-сиріт, дітей-інвалідів. Учні школи були активними учасниками різних благодійних акцій та проектів:

1.«Добро починається з тебе»;

2.«Благодійне сонце у кожне віконце»;

3.Загальношкільний  Благодійний проект «Діти-дітям»;

4.«Турбота» (збір овочів та круп – зібрано 260 кг, та передано у притулок для дітей);

5.Збір коштів для товариства Червоного хреста;

Традиційним стало проведення двомісячника «Співучасть у долі дитини». Участь дітей у таких благодійних акціях спонукає до формування в них почуття любові до ближнього, співчуття, милосердя.

Важливого значення надається формуванню в учнів екологічної культури, виховання в них бережливого ставлення до природи, почуття відповідальності за навколишній світ. З цією метою у школі проводились операції з благоустрою пришкільної території.

Найактивнішими учасниками акції «Допоможи птахам» при заготівлі кормів для птахів та виготовленні годівничок були учні початкових та 5-6-их класів, за що отримали перемоги у міському конкурсі «Годівнички для синички».

Однією з найважливіших ділянок виховання гімназистів є організація роботи з батьками. Так упродовж року у кожному класному колективі були проведені тематичні батьківські збори, для батьків учнів початкової школи організували та провели сімейно-родинні свята до Дня матері , до 8 березня, до свята Святого Миколая, що сприяло зміцненню взаємостосунків між учителями, батьками та учнями, спонукало їх до творчої співпраці.

   Варто зазначити, що учні гімназії досягли хороших результатів за 2016-2017 н.р. у вивченні іноземної мови, рівень навченості з французької мови складає 61 %, рівень навченості з англійської мови у гімназії  за  2016-2017 н.р. становить 64 %, в початковій школі – 68 %,   в профільних класах – 65 %, рівень навченості польської мови - 84%.

Є три  призера ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з англійської мови ( вчителі Кульчинський С.О., Сембай Н.Б.), чотири призера ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з французької мови (вчителі Кривошеєва Т.В., Полуян О.М.),  три призера ІІІ етапу  Всеукраїнської олімпіади французької мови (вчителі Кривошеєва Т.В., Полуян О.М.,один призер І етапу МАН в номінації “французька  мова” (Полуян О.М.), три команди призерів у міському конкурсі на краще декламування поезії англійською мовою (вчителі: Андреєчкіна С.О., Томайчук О.А., Пакарець О.А, Скаковська О.М.), команда- призер у міському конкурсі “Smart Kids”(вчителі: Тимощук С.О., Пакарець О.А.), один призер ІІ етапу МАН в номінації “англійська  мова” (Сембай Н.Б.), чотири  призера ІІ етапу МАН в  номінації “французька  мова” (Полуян О.М., Кривошеєва Т.В.), два призера міського конкурсу “Юне обдарування” з англійська мова (Томайчук О.А., Скаковська О.М.),  що свідчить про планомірну, послідовну роботу вчителів іноземних мов, яка направлена на формування стійких знань предмету, розвиток здібностей та обдарувань.

Учні усвідомлено вивчають іноземні мови, розуміють тексти, правильно формулюють свої думки, використовуючи необхідний лексичний запас, розуміють зміст невідомих слів та висловлювань, які містяться в текстах для кожної вікової групи.

Упродовж 2016-2017 навчального року РГ «Гармонія» співпрацювала з такими організаціями як:

    • ГО «Німецько-польська співпраця молоді», Берлін (Німеччина), Варшава (Польща);
    • «Фундація Кшижова для європейського порозуміння», Кшижова-Вроцлав (Польща);
    • Програма транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020, спільний технічний секретаріат, м. Львів;
    • Навчальна програма європейської комісії «eTwinning Plus», ЄС-Україна, м. Київ;
    • Цифрова освітня платформа «FutureLearn», Англія;
    • Французький альянс, Рівне;
    • Інститут вивчення Голокосту «Ткума», м. Дніпро.

Упродрвж року продовжувалася співпраця з гімназією ім. Коперника, м. Сваженц (Польща) та гімназією "Silberkamp", м. Пейне (Німеччина). Так, у листопаді, учні трьох країн стали учасниками скайп-зустрічей, а у травні відбулася поїздка до Польщі за участю вищезгаданих шкіл, як фінальна стадія проекту «Ми молодь Європи!». Польсько-німецько-українська зустріч молоді відбулася за сприяння «Фундації Кшижова для європейського порозуміння» у містах Вроцлав та Познань (Польща). Участь у проекті взяло 15 учнів 9-10-х класів та 2 вчителя.

            Головним під час реалізації проекту було відвідування міжнародного тренінгового центру для молоді (у роки Другої світової війни таємна організація по боротьбі з фашизмом) «Фундація Кшижова» для європейського порозуміння. Друга частина проекту передбачала відвідування гімназії-партнера ім. Коперника у м. Сваженц, знайомство з культурними та історичними пам’ятками міста Познань та його околиць.

            У рамках інтеграції молоді до європейського суспільства у вересні 2016 року учні та вчителі відвідали фотовиставку присвячену Дню Європейської співпраці, організовану спільним технічним секретаріатом Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020 з м. Львів, а також виставку «Стіни між людьми» організаторами якої виступили Французький Альянс, Посольство Франції в Україні, Гете Інститут та Французький Інститут.

         Протягом грудня-квітня 2016-2017 н.р. 10 учнів 5-7-х класів взяли участь у міжнародному проекті «Go! Camps» за сприяння ГО Global Office та у рамках популяризації волонтерського руху в Україні. Вчителі Кривошеєва Т.В. та Пакарець О.А. стали учасниками тренінгів щодо організації літніх мовних таборів та особливостями роботи з волонтерами, які відбулися у м. Київ.

У лютому 2017 року 8 учнів 9-го классу  та 1 вчитель  гімназії взяли участь в міжнародному on-line проекті "Safer Internet Day 2017 (День безпеки в Інтернеті)", що дало змогу більше дізнатися про актуальні небезпеки всесвітньої павутини в різних країнах та способи боротьби з ними.

Протягом березня-травня 4 учнів 9-го класу та 1 вчитель взяли участь у транскордонному польсько-білорусько-українському конкурсі «Збережемо культурну спадщину разом!» організовану спільним технічним секретаріатом Програми транскордонного співробітництва Польща-Білорусь-Україна 2014-2020. Протягом конкурсного періоду учні виконували завдання передбачені умовами конкурсу, а саме складали вірші та пісні, малювали малюнки та монтували відео про культурні пам’ятки свого регіону, придумували різноманітні ігри для роботи в міжнародній команді.

У рамках розширення географії співробітництва, в квітні, вчителі Андреєчкіна С.О., Тимощук С.О. подали заявки на участь у міжнародній конференції "Danube Region eTwinning Conference" (Відень, Австрія) у рамках програми Region eTwinning Plus. А також взяли участь у проекті eTwinning Plus «Easter in Pictures».

Протягом навчального року вчителі та учні закладу організували переписку з Королевою Об’єднаного Королівства Великої Британії та Північної Ірландії та отримали 2 листа-подяки від Монарха.

Вчителі гімназії активно підвищували свій фаховий рівень. Так, учитель польської мови, Малюта К.Ю. взяла участь у курсах для вчителів польської мови, як іноземної організованих Школою польської мови GLOSSA за підтримки Консульства Республіки Польща, які відбулися в м. Київ. Пилипович Т.В. активно співпрацював з Інститутом вивчення Голокосту «Ткума» та відвідав у лютому Всеукраїнський науково-практичний семінар для молодих вчителів історії «Проблеми викладання історії Другої світової війни та Голокосту в українських підручниках» у м. Дніпро, а у березні 2017 року - науково-практичний семінар «Запорізькі єврейські читання - 2017» у м. Запоріжжя.

Педагоги нашого навчального закладу активно використовували можливості дистанційного он-лайн навчання, а саме Цифрової освітньої платформи «FutureLearn» (Англія), взявши участь в серії вебінарів «